Saturday, July 25, 2009

Celoteh Murai 51 - Nik Aziz Bersandiwara Lagi

1. Apa nak diherankan perlakuan Nik Aziz itu. Semuanya pura-pura demi kepentingan politiknya. Tak nampak langsung keikhlasan . Yang ada cuma salam plastik yang memualkan dari Nik Aziz. Baru beberapa hari dia menolak usaha perpaduan untuk orang melayu yang digerakkan oleh bosnya sendiri. Dia juga menyamakan Umno sebagai komunis. Lupakah kita wahai orang melayu ? Tiba-tiba tunjuk baik nak mempergunakan Mustapa ,bakal MB Kelantan itu.







2. Orang Pas kenyang ,orang Umno pun kenyang kata MSO . Sebenarnya rakyat Kelantan dah lama patut kenyang sekiranya BN memerintah Kelantan. Pas di bawah kuasa Nik Aziz ini sangat mengecewakan disebabkan rakyat Kelantan dimomokan dengan tafsiran agama yang sempit . Nik Aziz telah meletakkan dirinya tak boleh disentuh dari semua segi. Segala kata-katanya tak boleh disanggah dan mesti betul. Kenyataannya ialah selagi Nik Aziz menjadi MB kelantan, selagi itulah Kelantan tidak akan membangun dan maju macam negeri negeri lain.



3. MSO menyalahkan pula Dr Mahathir Mohammad menyebabkan rakyat Kelantan tidak meyokong Umno. Mentornya yang mengamalkan politik menghalalkan cara dan memfitnah sesama Islam itu tidak disebut. Rakyat Kelantan harus sedar bahawa Nik Azizlah yang menjadi penghalang kepada kemajuan yang hendak dibawa BN ke Kelantan. Sebenarnya Nik Aziz sangat takut pembangunan yang dibawa oleh BN ke Kelantan akan menghakis sokongan rakyat kepada Pas. Nik Aziz lebih suka Kelantan berada dalam keadaan yang mundur dan rakyatnya tidak maju minda supaya dia boleh terus menipu.

No comments:

Post a Comment