Monday, July 13, 2009

Dato Nik Aziz Nik Mat 4

1 . Apa sebenarnya percaturan Nik Aziz dalam politik terserlah dalam kes kerajaan perpaduan yang diilhamkan oleh Hadi Awang. Dia sebenarnya lebih rela melayu dihina ,dipinggirkan dan seterusnya diketepikan. Baginya bangsa melayu tidak ada dalam kamus politiknya. Yang ada
kononya hanya perjuangan islam.


2. Tapi apa muslihatnya pula apabila bersekongkol dengan parti kafir yang lain ? Sebenarnya Nik Aziz langsung tidak mengiktiraf Hadi Awang sebagai presiden parti. Apatah lagi pemimpin-pemimpin pas yang lain. Baginya dialah yang sebenarnya berkuasa dalam pas. Jawatannya sebagai Mursyidul Am itu mengatasi jawatan presiden. Sebab itu dalam banyak kenyataan yang dibuatnya dia langsung tidak menghormati presidennya sendiri.


3. Bagi Nik Aziz apa yang penting ialah kuasa untuk memerintah. Kuasa itu pula mesti diperoleh dengan apa cara sekalipun. Walaupun terpaksa memusnahkan melayu melalui Umno. Dia juga mengidamkan jawatan Ketua Umum Agama Malaysia .

4. Orang seperti Nik Aziz ini sangat bahaya kepada orang melayu dan agama islam. Specis sepertinya patut dinyahkan terus dari persada politik Malaysia.

No comments:

Post a Comment